Законопроєкт №3944 «Про внесення змін до статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України щодо вимог до кваліфікації членів екіпажу» був ухвалений Верховною Радою України.

Його підтримала абсолютна більшість депутатів – 333 голоси.

Основні нововведення:

  1. Зайняття посад капітана та інших осіб командного складу тепер буде відбуватися відповідно до Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року (з поправками).
  2. Повторне підтвердження диплому кожні 5 років тепер можливо без складання іспитів у державній кваліфікаційній комісії за умови дотримання наступних вимог:
    • придатності особи для роботи на суднах за станом здоров’я;
    • наявності чинних свідоцтв про схвалену обов’язкову підготовку, необхідну для диплому, що підтверджується;
    • наявності підтвердженого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику на морському та річковому транспорті стажу роботи на суднах з виконанням при цьому функцій, що відповідають диплому, що підтверджується, на строк не менше загалом дванадцяти місяців з попередніх п’яти років, або сумарно трьох місяців з попередніх шести місяців перед повторним підтвердженням диплому, або вважаються еквівалентними, стажу роботі на судні, який вимагається абзацом першим пункту третього частини п’ятої цієї статті, або успішного закінчення схваленого курсу або курсів підготовки, або завершення підтвердженого стажу роботи на судні з виконанням при цьому функцій, відповідних наявному диплому, протягом не менше трьох місяців на понадштатній посаді чи на посаді командного складу, нижчій за ту, яка передбачена дійсним наявним дипломом, безпосередньо перед зайняттям посади, для якої цей диплом є дійсним
  3. Для роботи на танкерах також скасована обов’язкова атестація кожні 5 років, за умови:
    • наявності стажу роботи на судні, з виконанням при цьому функцій відповідно до отриманого диплома або підтвердження, протягом сумарно не менше трьох місяців з попередніх п’яти років, або
    • успішного закінчення схваленого навчального курсу або курсів.

Міністр інфраструктури України Олександр КУБРАКОВ повідомив:

«Практика обов’язкової атестації кожні 5 років тепер відходить у минуле – визначальними будуть практичні навички, кваліфікація і стаж роботи. Завдання Міністерства – спільно з партнерами в Мінцифрі, МОЗ та інших державних установах забезпечити автоматизацію і верифікацію даних на підставі яких моряк отримує переатестацію».